skip to Main Content

Mikä on Instagram?

Instagram on ilmainen kuvien jakopalvelu ja sosiaalinen verkosto, joka avattiin lokakuussa 2010.

Keväällä 2018 suomalaisia käyttäjiä oli jo yli 1,1milj. Vertailuesimerkiksi; Facebookissa on 2,5milj. suomalaista käyttäjää. Maailmanlaajuisesti Instagramilla on yli 800milj. käyttäjää.

Käyttäjistä 65% kirjautuu sovellukseen vähintään kerran päivässä ja yhteisö on 8-12 kertaa aktiivisempaa kuin Facebookissa. Keskimäärin käyttäjällä on seurannassaan 463 profiilia ja hän tekee 4 julkaisua kuukaudessa, lisäten 6 avainsanaa eli hashtagia per julkaisu.

33% käyttäjistä on 30-49 –vuotiaita.
68% käyttäjistä on naisia.
25% käyttäjistä vierailee vähintään yhdessä yritysprofiilissa päivittäin.

Tekstisuunnittelija on erityisen mainio!

Anna Toppinen
Yrittäjä Anna Toppinen Oy LKV

kvt_anna_toppinen

Miksi ihmiset käyttävät Instagramia?

Instagramia käytetään pääsääntöisesti neljän syyn perusteella.

Käyttäjät viihdyttävät itseään seuraamalla heille mielihyvää tuottavia profiileja. He haluavat saada nopeaa tietoa suoraan asiantuntijoilta, inspiroitua uusista asioista ja ovat uteliaita ihmisiä sekä yrityksiä kohtaan.

Markkinoinnin ja myynnin onnistumisen edellytys on, että ymmärrät myös käyttäjänäkökulman.

Tässähän nähdään ihan kunnolla vaivaa tämän homman eteen!

Mika Pajamäki
yrittäjä MP-Toimitilat Oy

MP Toimitilat

Miksi kannattaa olla Instagramissa?

Ihmiset ostavat tunnepohjaisesti ja hyväksyttävät ostopäätöksen itselleen järkiperusteilla. Käyttäjillä on valmiiksi ns. ostomoodi päällä ja oikeanlainen tunnetila.

Instagram-profiililla voidaan rakentaa yritykselle persoonallista tarinaa sekä luoda ja vahvistaa brändimielikuvia. Parhaimmillaan se on yrityksen näyteikkuna, joka tarjoaa seuraajilleen mielenkiintoista, informoivaa ja inspiroivaa sisältöä.

Helposti lähestyttävää mielikuvamarkkinointia parhaimmillaan!

Yhä useampi turhautuu Facebookin käyttöön ja siirtyy Instagramiin – Instagramissa ei jaeta linkkejä tai vuodateta maailmanmenoa. Se on yksi isoimmista syistä miksi Instagram on yhdessä WhatsAppin kanssa nopeimmin kasvava kanava tällä hetkellä.

Sitä on yksinkertaisesti miellyttävämpi käyttää.
Suomessa uusia käyttäjiä tuli lisää viime vuonna yli 240k!

Ammattimainen meininki kyllä ja mukavia tyyppejä.

x

Insta Sivulle
Insta Sivulle

Millaisen yrityksen pitää olla Instagramissa?

Mikäli myytte visuaalisia tuotteita, eli ostajan on nähtävä tuote ennen ostopäätöstä, on kuvanjakopalvelu oikea kanava. Kaunis ja inspiroiva kuvasisältö myy kuin huomaamatta.

Usein myös palveluliiketoimintaa harjoittavan yrityksen kannattaa valita markkinointikanavakseen Instagram. Instagram-profiili on palveluidesi näyteikkuna – asiakkaat etsivät työnäytteiden ja kokemusten perusteella varmistusta ostopäätökselleen.

Pystyt myös ottamaan jalansijaa kilpailijoistasi, kun tuot ammattitaitoasi pyyteettömästi esille auttaaksesi ihmisiä. Alaan ja tuotteeseen katsomatta. Sitä on henkilöbrändääminen syvimmillään.

Kuvauksissa oli hauskaa. Todella ammattitaitoinen kaveri ja kuvat on super hienoja!

Martti Eriksson
keskusvastaava

Insta Sivulle2
Insta Sivulle2

Mihin Instagramia voi käyttää?

Väylä hankkia lisää asiakkaita
Kanava saada lisää myyntiä nykyasiakkaille
Tiedotus- ja tiedonjakokanava
Keino kertoa kuulumisia
Kanava jossa ennakkomainostaa ennen tuotelanseerausta
Kanava jota kautta osallistuttaa kohderyhmää tuotekehitykseen
Kanava jossa ylipäätään palvella asiakkaita

Instagramin kautta saat tietoa markkinasta, kohderyhmäsi ostokäyttäytymisestä ja siitä millaisia tuotteita ihmiset haluavat. Yritysprofiilin tuottaman datan perusteella voit esimerkiksi tutustua potentiaalisten asiakkaiden ikä- ja sukupuolijakaumaan sekä julkaisujesi näkyvyyteen.

Siinä muutama menestystekijä yrityksesi kasvuun, ota vain yhteyttä niin mietitään millainen yhteistyö voisi tulla kysymykseen!

Kamp2
Kamp2

Mikä on Instagram?

Instagram on ilmainen kuvien jakopalvelu ja sosiaalinen verkosto, joka avattiin lokakuussa 2010.

Keväällä 2018 suomalaisia käyttäjiä oli jo yli 1,1milj. Vertailuesimerkiksi; Facebookissa on 2,5milj. suomalaista käyttäjää. Maailmanlaajuisesti Instagramilla on yli 800milj. käyttäjää.

Käyttäjistä 65% kirjautuu sovellukseen vähintään kerran päivässä ja yhteisö on 8-12 kertaa aktiivisempaa kuin Facebookissa. Keskimäärin käyttäjällä on seurannassaan 463 profiilia ja hän tekee 4 julkaisua kuukaudessa, lisäten 6 avainsanaa eli hashtagia per julkaisu.

33% käyttäjistä on 30-49 –vuotiaita.
68% käyttäjistä on naisia.
25% käyttäjistä vierailee vähintään yhdessä yritysprofiilissa päivittäin.

kvt_anna_toppinen

Tekstisuunnittelija on erityisen mainio!

Anna Toppinen
Yrittäjä Anna Toppinen Oy LKV

Miksi ihmiset käyttävät Instagramia?

Instagramia käytetään pääsääntöisesti neljän syyn perusteella.

Käyttäjät viihdyttävät itseään seuraamalla heille mielihyvää tuottavia profiileja. He haluavat saada nopeaa tietoa suoraan asiantuntijoilta, inspiroitua uusista asioista ja ovat uteliaita ihmisiä sekä yrityksiä kohtaan.

Markkinoinnin ja myynnin onnistumisen edellytys on, että ymmärrät myös käyttäjänäkökulman.

MP Toimitilat

Tässähän nähdään ihan kunnolla vaivaa tämän homman eteen

Mika Pajamäki
yrittäjä MP-Toimitilat Oy

Miksi kannattaa olla Instagramissa?

Ihmiset ostavat tunnepohjaisesti ja hyväksyttävät ostopäätöksen itselleen järkiperusteilla. Käyttäjillä on valmiiksi ns. ostomoodi päällä ja oikeanlainen tunnetila.

Instagram-profiililla voidaan rakentaa yritykselle persoonallista tarinaa sekä luoda ja vahvistaa brändimielikuvia. Parhaimmillaan se on yrityksen näyteikkuna, joka tarjoaa seuraajilleen mielenkiintoista, informoivaa ja inspiroivaa sisältöä.

Helposti lähestyttävää mielikuvamarkkinointia parhaimmillaan!

Yhä useampi turhautuu Facebookin käyttöön ja siirtyy Instagramiin – Instagramissa ei jaeta linkkejä tai vuodateta maailmanmenoa. Se on yksi isoimmista syistä miksi Instagram on yhdessä WhatsAppin kanssa nopeimmin kasvava kanava tällä hetkellä.

Sitä on yksinkertaisesti miellyttävämpi käyttää.
Suomessa uusia käyttäjiä tuli lisää viime vuonna yli 240k!

Insta Sivulle
Insta Sivulle

Ammattimainen meininki kyllä ja mukavia tyyppejä.

Erja Rissanen
yrittäjä Suttisen Tila Oy

Millaisen yrityksen pitää olla Instagramissa?

Mikäli myytte visuaalisia tuotteita, eli ostajan on nähtävä tuote ennen ostopäätöstä, on kuvanjakopalvelu oikea kanava. Kaunis ja inspiroiva kuvasisältö myy kuin huomaamatta.

Usein myös palveluliiketoimintaa harjoittavan yrityksen kannattaa valita markkinointikanavakseen Instagram. Instagram-profiili on palveluidesi näyteikkuna – asiakkaat etsivät työnäytteiden ja kokemusten perusteella varmistusta ostopäätökselleen.

Pystyt myös ottamaan jalansijaa kilpailijoistasi, kun tuot ammattitaitoasi pyyteettömästi esille auttaaksesi ihmisiä. Alaan ja tuotteeseen katsomatta. Sitä on henkilöbrändääminen syvimmillään.

Insta Sivulle2
Insta Sivulle2

Kuvauksissa oli hauskaa. Todella ammattitaitoinen kaveri ja kuvat on super hienoja!

Martti Eriksson
keskusvastaava

Mihin Instagramia voi käyttää?

Väylä hankkia lisää asiakkaita
Kanava saada lisää myyntiä nykyasiakkaille
Tiedotus- ja tiedonjakokanava
Keino kertoa kuulumisia
Kanava jossa ennakkomainostaa ennen tuotelanseerausta
Kanava jota kautta osallistuttaa kohderyhmää tuotekehitykseen
Kanava jossa ylipäätään palvella asiakkaita

Instagramin kautta saat tietoa markkinasta, kohderyhmäsi ostokäyttäytymisestä ja siitä millaisia tuotteita ihmiset haluavat. Yritysprofiilin tuottaman datan perusteella voit esimerkiksi tutustua potentiaalisten asiakkaiden ikä- ja sukupuolijakaumaan sekä julkaisujesi näkyvyyteen.

Siinä muutama menestystekijä yrityksesi kasvuun, ota vain yhteyttä niin mietitään millainen yhteistyö voisi tulla kysymykseen!

Kamp2
Kamp2

Kolme vinkkiä Instagramiin

Laadukkaat Kuvat
Mietitty 2
602020

OTA YHTEYTTÄ

0440339688

info@keskity.fi

Jätä viesti:



Back To Top